اجزاء اصلی فرآورده:

Artemisia cina (درمنه ترکی)                Sesamum indicum (کنجد)

مواد مؤثره:

مواد تلخ، لاکتون شامل سانتونین و آرته میزین، اسانس شامل: سینئول تریپنئول و سزکوئی ترپن ، لینولئیک اسید، اولئیک اسید، اسید پالتمیک و آراشیدیک اسید،فسفر و مس و کومارین‌ها، B ,  D  , E   و لسیتین (LECITHIN)

موارد مصرف:

تقویت موی سر،پرپشت نمودن ،افزایش رویش و جلوگیری از ریزش و باحالت وطراوت شدن مو

مقدار و طریقه مصرف:

قبل از حمام رفتن به مدت 2 تا 3 دقیقه با سر انگشتان به آهستگی مو را ماساژ داده 10 دقیقه در سر به صورت ضماد بماند سپس شستشو داده شود.

عوارض جانبی و موارد منع مصرف:

عارضه جانبی خاصی گزارش نشده اما بیماران پسوریازیس با مشاوره مصرف نمایند . .

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر:

به طور کلی هر عاملی که موجب اختلال فعالیت سلولهای استروما و فولیکول مو گردد میتواند به ریزش مو منجر شود.  اصولا فرآورده های  ضد ریزش مو در یک دسته بندی کلی دو نوع هستند :-1 ) ترکیباتی که افزایش خونرسانی را در آسکالپ موجب می شوند که فرآورده های حاوی سینئول(مانند روغن گیاهی تقویت مو هلسی) نیز در این دسته قرار میگیرند.-2 ترکیباتی که مهار آنزیم 2 آلفاردوکتاز را سبب می شوند مانند شامپوهای کافئین دار. از طرفی این فرآورده با اعمال اثرات آدرنرژیکی در افزایش اکسیژن خون که خود برای تغذیه و تقویت مو بسیار مهم است نقش بسزا دارد. ویتامین E موجود در آن به رشد مو سرعت می بخشد. و ویتامبن B آن موجب افزایش سریع رشد مو و به دست آوردن موهای ضخیم  با حجم زیاد میگردد. این فرآورده در روغن پایه کنجد یک تقویت کننده و حالت دهنده بی نظیر برای مو است  و  از خارش پوست سر جلوگیری کرده و شوره سر را کاهش می دهد این روغن برای درمان پوست سر خشک بسیار مفید است. ماساژ کف سر همراه این روغن خشکی و التهاب پوست سر را از بین می برد و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می نماید. از طرفی موجب درخشندگی دوباره موهای آسیب دیده بر اثر درمان های شیمیایی می شود وموها را ازلایه های درونی بازسازی می نماید. این فرآورده همچنین به عنوان شفابخش طبیعی شناخته می شود زیرا سرشار از مواد آنتی باکتریال است و بیماری های واگیردار کف سر را از بین می برد. موهای شکننده و آسیب پذیر دارای موخوره را بازسازی و جوانسازی می کند. موهای زبر می توانند به وسیله ی این روغن نرم و حالت دار شوند. این فرآورده غنی از مواد مغذی است که از تخریب موها توسط اشعه UV آفتاب جلوگیری می نماید و ضد آفتابی طبیعی برای موها به شمار می رود . این روغن از موها در برابر آلودگی هوا نیزمراقبت می کند. این فرآورده با داشتن مس که جزئی از ملانین است که رنگدانه های پوست و مو از آن ساخته می شوند. ازسفیدشدن زودرس مو جلوگیری کرده و باعث سیاه شدن موهای سفید میگردد .

اثر فارماکولوژیک دارو از منظر مبانی طب سنتی:

از انعقاد ماده بخار دودی در سوراخ ریز پوست، ماده مو تشکّل می یابد. که علت انعقاد برودت خارجی است و خلط دم، غذای پیاز مو است. ماده مو، خلط سودا و دوده متصاعد از اخلاط و رطوبت و اشیای یابس بدن است که نمی تواند به پیاز مو نفوذ کند صفرا، سودا را رقیق کرده به سمت پیاز مو می فرستد تا این فضولات دخانی را از بدن خارج کند و خلط بلغم کمک به چسبیدن ذرات و ایستایی مو میکند گه اگر بلغم کم شود مو خشک شده دو شقه و موخوره میگیرد  این فرآورده به نحوی فرآوری شده تا از تنگی بیش از حد بسامد خروجی که باعث تُنُک شدن مو میگردد جلوگیری کرده و مانع ترافیک سودا زیر پوست می گردد. تغذیه پیاز مو را فراهم میاورد . این فرآورده فونکسیون هر 4 خلط را برای داشتن مویی سالم و با طراوت حمایت مینماید.

نکات قابل توصیه:

طول مدت درمان 3-6 ماه است، درمورد کسانی که موهای بسیار چرب دارند حتما 2ساعت بعد ازمالیدن روغن  به پوست سر، آن را بشویند.هیچگونه اثرات آنتاگونیستی با داروهای شیمیایی خوراکی یا موضعی ندارد .

محصولات مکمل:

ساشه گیاهی ضد ریزش مو(الوپسیا)      ،     گرانول سداتیو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *